20 טיפים שיעזרו לכם להיות גיטריסטים טובים - Time2be.co.il
logo
דף הבית > בלוג > 20 טיפים שיעזרו לכם להיות גיטריסטים טובים
  1. ציפורניים – תקפידו לגזור ציפורניים, ציפורניים ארוכות יקשו עליכם לנגן צלילים נקיים.
  2. מטרונום – כשאנחנו מנגנים לבד, אין לנו אפשרות לדעת אם אנחנו שומרים על קצב או לא. המטרונום נותן לכם אינדיקציה אם אתם ממהרים או מנגנים לאט. תקפידו להשתמש במטרונום, זה ישפר את הנגינה שלכם מאוד.
  3. אימון – אף אחד לא נהיה מאסטר בלי אימון, כמו בכל דבר, זה תקף גם לגבי נגינה. כדי להתפתח ולראות שיפור אתם חייבים להתמיד ולהתאמן. אל תוותרו לעצמכם, גם כשקשה. תתמידו ותראו תוצאות.
  4. מתיחת אצבעות – לפני שאתם רצים, אתם עושים חימום, נכון? אותו דבר לגבי נגינה בגיטרה. בזמן נגינה בגיטרה אנחנו מאמצים את האצבעות ואת פרק כף היד. חשוב מאוד להקפיד על מתיחת האצבעות כחלק מהאימון הקבוע. מעבר לעובדה שזה יקל עליכם מפני פציעות וכאבים, עם הזמן תראו שאתם מצליחים להגיע לשריגים רחוקים יותר בגשר.
  5. להתגבר על הכאבים בהתחלה – כל נגן גיטרה עובר את זה, הכאבים באצבעות, הכאבים בפרק כף היד, שריר כף היד שנתפס כשמנגנים אקורדים ברה. אל תלחצו מזה, זה עובר. החוכמה היא לא להפסיק, דווקא כשכואב. להמשיך לנגן עד שזה יעבור. כמובן שאם הכאב הוא בלתי נסבל ואתם לא מצליחים לנגן בכלל, תעשו הפסקה לכמה זמן ותנו ליד להחלים. אתם לא רוצים לגרום לפציעה כרונית. רק קחו בחשבון שהכאבים הם חלק בלתי נפרד מנגינה בהתחלה, אבל זה עובר.
  6. החלפת מיתרים לבד – בחנות כלי נגינה יקחו לכם בסביבות 50-70 ₪ על החלפת מיתרים. האמת שלהחליף מיתרים זה קל נורא. יש מאות סרטונים ביוטיוב שיראו לכם איך מחליפים שלב אחר שלב. אל תפחדו לנסות, זה יחסוך לכם כסף ותלמדו לעשות עוד משהו חדש שלא ידעתם לפני כן.
  7. גיטרה ומגבר במקום נגיש – הרבה פעמים תרגישו דחף רגעי לנגן משהו ששמעתם עכשיו. תנסו שהגיטרה והמגבר יהיו כל הזמן בהישג יד בבית, כדי שתוכלו להרים ולנגן ישר. לפעמים רק המחשבה ללכת לחדר, להוציא את הגיטרה מהארון ומהקייס, להביא את המגבר מהחדש השני, לחבר לחשמל… יכולה להוציא לכם את החשק. שימו את הגיטרה במקום נגיש.
  8. לנגן גם בעמידה – סופר חשוב. כמעט תמיד אנחנו מנגנים בישיבה, בעיקר בבית. כשמנגנים בעמידה אנחנו מלמדים את עצמנו להניח את הידיים בצורה אחרת על הגשר. אנחנו גם עומדים זקוף יותר, המבט שלנו על הגיטרה הוא מזוית אחרת…כל אלה יכולים לייצר סאונד אחר. חשוב להתנסות בנגינה לא רק בישיבה – גם בעמידה.
  9. לצלם ולהקשיב לעצמכם – מכירים את זה שאתם רואים סרטון שלכם והקול שלכם נשמע לכם שונה? אותו דבר כשאתם מנגנים. הרבה פעמים האוזן שלכם שומעת משהו במציאות, אבל בסרטון אתם שומעים משהו אחר.מדי פעם תצלמו את עצמכם מנגנים ותקשיבו לזה. פתאום תגלו שאתם לא בקצב, או שניגנתם צליל לא נכון, אולי מיהרתם בקטע מסוים. זה יתן לכם אינדיקציה טובה איך אתם נשמעים.
  1. להתאמן לאט – רומא לא נבנתה ביום. גם סטיבי ריי וואהן לא למד לנגן במהירויות מטורפות תוך שבוע. כדי לנגן מהר צריך להתאמן לאט. קודם תקפידו על צליל נקי ומדויק, אח"כ לאט לאט תעלו מהירות. אם תתחילו הפוך ותנסו ישר לנגן מהר זה יצור אצלכם תסכול וייאוש מהר מאוד.
  2. ללמוד מתסכולים – ללמוד לנגן זאת דרך רצופת מכשולים ותסכולים, ומי שאומר אחרת משקר. אבל מכל תסכול אנחנו צומחים ומשתפרים.
    איזה תסכולים למשל?  כאבים באצבעות, לנסות לנגן סולו במשך חודש ולא להצליח, להרגיש שאנחנו לא מתקדמים בכלל, לנסות לעשות BEND ולא לשמוע צליל, לנסות לנגן אקורד ברה ולא לשמוע חלק מהמיתרים, לנסות לנגן מהר ולא להצליח… יש המון אתגרים ורגעים מתסכלים, אבל הכל עניין של התמדה ורצון, כי בסופו של דבר אימון מביא תוצאות. אסור להתייאש, זה הכל בראש.
  1. לקבל פידבק ממישהו אחר – הרבה פעמים אנחנו לא רואים את ההתקדמות שלנו כי אנחנו בתוך התהליך, ויש לנו ציפיות מסויימות, לכן חשוב לקבל מדי פעם פידבק ממישהו אחר (רצוי המורה שלכם). הוא יוכל לשים לכם מראה מול הפנים ולהראות לכם איפה הייתם לפני כמה חודשים ואיפה אתם היום. זה נורא חשוב כדי לא ליצור תסכול מיותר ושגוי.
  2. ללמוד לאלתר – אילתור משפר את היצירתיות בנגינה שלכם, ובנוסף הוא עוזר לכם להתפתח מוזיקלית – זה יעזור לכם ללמוד פראזות חדשות, ללכת לכיוונים שונים ובגדול יעשה את הנגינה שלכם להרבה יותר מהנה!
  3. לפתח את השמיעה – פיתוח השמיעה הוא צעד חשוב לכל נגן, מתחיל ומתקדם. זה יכול לבוא לידי ביטוי במספר צורות – יכולת לזהות אקורדים בשיר, יכולת לשמוע כלי נגינה אחרים בהרכב, יכולת לזהות שינוי מקצב בשיר ועוד. ברגע שתשלטו בזה, זה שם אתכם כבר בקטגוריה של מתקדמים. זה אחד מ-10 טיפים לגיטריסטים מתקדמים שכתבנו עליהם.
  4. להקפיד על טכניקה נכונה – טכניקה נכונה היא הבסיס לנגינה שלכם. כמו כל דבר, אם הבסיס רעוע, המבנה לא יהיה יציב. תקפידו על הדברים הבסיסיים – יציבה נכונה, אחיזה נכונה של המפרט, הנחת הידיים והאצבעות בצורה נכונה.
  5. ישיבה נוחה – אי אפשר לחזור על זה מספיק פעמים. ישיבה לא נוחה מאמצת את הגוף, גורמת לכם לכאבים עד לרמה שלא תוכלו לנגן למשך זמן רב. כמו כן ישיבה לא נוחה תגרום לכם להניח את הידיים והאצבעות בצורה עקומה על הגשר ובעקבות זה הסאונד שלכם לא יהיה נקי. בנגינה הגוף חייב להיות נטול מאמץ ורפוי. אגב, זה הסוד בנגינה מהירה – לא להיות לחוץ, אלא ההיפך.
  6. לא להתפתות לחבילות – יש היום המון דילים לחבילות של גיטרה+מגבר+קייס במחיר נמוך. אל תתפתו לחבילות האלה, בד"כ הגיטרה והמגבר שתקנו יהיו ברמה מאוד נמוכה. עדיף לקנות כל יחידה בנפרד, להשקיע עוד קצת אבל ללכת על איכות. כאן תוכלו לקרוא איך בוחרים את הגיטרה הראשונה שלי.
  7. לכוון את הגיטרה – כל פעם שאתם מנגנים המיתרים נמתחים ומאבדים את המתח שלהם, לכן יוצאים מהכיוון. תקפידו לכוון את הגיטרה כל פעם לפני שאתם מתחילים לנגן. אם אתם מנגנים הרבה שעות, תכוונו כמה פעמים במהלך הנגינה.
  8. Backing Tracks – יש ביוטיו המון שירים שיש להם Backing Track – זה בעצם ליווי של השיר בלי הגיטרה. תנסו לנגן עם ה BT , זה גם כיף אדיר, וגם יעזור לכם לשמור על קצב.
  9. לסדר את ה Action – Action זה המרחק של המיתרים מהגשר. ככל שהמרחק קטן יותר, כך צריך ללחוץ פחות על המיתרים ויותר קל לנגן. אם קשה לכם ואתם מרגישים שאתם נורא מתאמצים ללחוץ כדי להוציא צליל, תעשו Setup ותוודאו שה Action נמוך.
דילוג לתוכן