שחייה: להתחיל לשחות בגיל 45 - כל היתרונות | Time2Be
logo
דף הבית > ספורט > שחייה

להתחיל לשחות בגיל 45

מעבר לעובדה הידועה ששחייה היא פעילות בריאה ומומלצת, שחייה כפעילות פנאי היא דרך נהדרת להירגע ולהתנתק מהעולם. יש משהו קסום בשקט של המים, אפילו בבריכה מלאה אנשים. החוויה של מגע המים ותחושת הציפה שונה מכל ספורט אחר.

רובנו שואפים לשחות פעמיים שלוש בשבוע, אבל לא תמיד מצליחים, משלל סיבות. כמו כל דבר, זה עניין של החלטה. כמעט בכל מקום אפשר למצוא בריכה במרחק נסיעה של 5-10 דקות מהבית, והרבה פעמים זה נופל על עצלנות. ברגע שהשחייה הופכת לשיגרה ולחלק בלתי נפרד מהשבוע שלכם, לא תרצו להפסיק – גם בחורף.
אחד הדברים שמאפיינים את השחייה היא העובדה שאנחנו מרגישים את כל השרירים עובדים. התנועה בתוך המים חלקה ונעימה יותר מאשר פעילויות אחרות כמו ריצה או אופניים.

אז לא שחיתם באופן קבוע עד היום? דווקא עכשיו, בגיל 40-45 זה הזמן הכי טוב להתחיל. אתם יושבים יותר מדי שעות מול המחשב, הגוף נהיה נוקשה ופחות גמיש. שחייה תשמור לכם על הגמישות, תשפר לכם את הכושר הגופני ובאופן כללי פשוט עושה טוב לנשמה.

אל תפחדו מזה שבהתחלה אתם לא מצליחים לעשות 6 בריכות בלי להתנשף. קחו את הזמן, תתמידו, לא תאמינו כמה מהר תצליחו להעלות את מספר הבריכות ברצף.

8 סיבות למה שחייה היא מענפי הספורט הבריאים ביותר

שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות המומלצות ביותר. בגלל מבנה התאים שלנו והעובדה שצפיפות הגוף האנושי זהה לזו של מים, הציפה במים מפחיתה את העומס על הגוף ומחזקת את הטענה שלגיל אין שום משמעות כשמתחילים לשחות.

  1. מפעילה את כל הגוף ומחזקת את טונוס השרירים – שחייה משלבת פעילות של כל השרירים בגוף ופועלת על בסיס של התנגדות. כל פעילות של התנגדות מחזקת את הטונוס ואת השרירים. ועובדת על שרירי הליבה.
  2. משפרת את פעילות הלב – משפרת את הכושר ואת הסיבולת לב-ריאה.
  3. פעילות ספורטיבית ללא פציעות – הרבה פציעות נגרמות בד"כ בגלל עומס על השרירים. בשחייה הלחץ שמופעל על המפרקים הוא הרבה יותר קטן ביחס לפעילויות אחרות. התנגדות המים מפחיתה את העומס על המפרקים ב-75 אחוז ומצמצמת את הסיכון לפציעות.
  4. מרגיעה ועוזרת להפחתת מתחים – שהייה במים וזרם המים נוטים להרגיע את השרירים ומסייעים להרפיה. בנוסף הדפוס של תנועת השחייה יחד עם הריכוז והשקט מתחת למים נותנים תחושה של מדיטציה.
  5. טובה לאנשים שסובלים מבעיות גב – ציפה מפחיתה את העומס מעמוד השידרה ומאפשרת לאנשים שסובלים מהגב לשחות זמן רב (להבדיל מריצה למשל).
  6. משפרת את הגמישות – התנועתיות בשחייה מכריחה אותנו לבצע תנועות שמאריכות את השרירים (ידיים ורגליים) ומשפרות את גמישות המפרקים.
  7. טובה לאנשים שסובלים מכאבי פרקים – הציפה מפחיתה את העומס הנוצר על השרירים והעצמות ולכן מפחיתה מאוד את הכאבים לאלו שסובלים מבעיות פרקים.
  8. מאריכה את תוחלת החיים – יש מחקרים שמראים כי פעילות גופנית יכולה להאט את קצב ההזדקנות ולשפר את איכות החיים.

10 עובדות מדהימות שלא ידעתם על שחייה ומים

  1. שיא העולם בעצירת נשימה מתחת למים הוא 24 דקות ו-3 שניות!
  2. שחיית חזה מתועדת בהירוגליפים מצריים משנת 2500 לפני הספירה
  3. לפי סקר שנעשה בארה"ב, חצי מהאמריקאים לא יודעים לשחות
  4. בשנת 2014 צוות של 6 ישראלים קבע שיא בשחייה במים פתוחים כששחה 380 ק"מ מקפריסין לישראל. לקח להם 125 שעות לסיים
  5. שחיינים מקצועיים נוהגים לגלח את שיער גופם כדי לשפר ביצועים
  6. תינוקות יכולים לשחות כבר מגיל חודשיים
  7. הבריכה העמוקה ביותר בעולם נמצאת בבלגיה, היא בעומק של 35 מטר ומכילה 2.5 מיליון ליטרים של מים
  8. הבריכה הארוכה ביותר בעולם נמצאת באתר הנופש סן אלפונסו דה מאר בצ'ילה, ואורכה 1 ק"מ
  9. השחיינית האוסטרלית קלואי מקארדל נכנסה לספר השיאים של גינס לאחר שחצתה בשחייה את תעלת למאנש 44 פעמים!
  10. קלואי מקארדל היא גם האישה ששחתה את המרחק הגדול ביותר בים פתוח, ללא ציוד מיגון או סיוע – 124.4 ק"מ !

איזה סגנון שחייה הכי מומלץ?

יש כל מיני סגנונות שחייה, אבל אין סגנון נכון או לא נכון. הסגנון שלכם צריך להיות זה שהכי נוח לכם.

למשל, אם אתם לא יודעים לשחות חזה עם ראש בתוך המים והראש כל הזמן מעל המים, זה יכול לגרום לכאבים בצוואר אחרי זמן קצר.

חזה גם לא יתאים לאנשים שסובלים מפריצת דיסק. מצד שני, שחיית חזה עובדת על הכי הרבה שרירים מכל שאר הסגנונות.

אם אתם אוהבים סגנון גב ונוח לכם, מעולה. אם אתם סובלים מכאבי צוואר או ראש – פחות מומלץ.

לסיכום, לכל סגנון יש את היתרונות והחסרונות שלו – חזה, חתירה, גב, פרפר…תבחרו את הסגנון שנוח לכם איתו, שאתם מצליחים לשחות ולהשתפר איתו, ובעיקר שלא גורם לכם לכאבים ולפיכך לתחושת תסכול.

מה זה הידרותרפיה?

הידרותרפיה זהו טיפול במים (הידרו=מים, תרפיה=טיפול).

הידרותרפיה מטפלת במגוון גדול של בעיות ומכאובים, למשל:

אנשים עם בעיות אורתופדיות – גב תחתון, פריצות דיסק, כאבי צוואר כרוניים, הסתיידויות, החלפת מפרקים ועוד.

טיפול במים מאוד נפוץ כבר שנים רבות, בספורט, במחלקות שיקום שונות, בשיקום חיילים ועוד. משקל הגוף שלנו קטן בכ-70% בתוך המים, וקל יותר להשכיב את הגוף במאוזן ולטפל בכאבים בלי להפעיל לחץ על מפרקים, עמוד שידרה או שרירים. הידרותרפיה אם כן יודעת לנצל את חוסר המשקל של המים ולטפל בגוף ללא כאבים.

כמו כן, הלחץ ההידרוסטטי עוזר בשיפור הנשימה, בהזרמת דם, בשיחרור מתחים, בהפחתת נפיחויות וכו. המים ידועים כמרחב טוב למגע מרפא, והידרותרפיה נותנת מענה שיקומי תוך שימוש בטכניקות ייחודיות שמוכיחות את עצמן ביעילות רבה.

דילוג לתוכן