לימודי הגנה עצמית למבוגרים: קורס הגנה עצמית | Time2be
logo
דף הבית > ספורט > הגנה עצמית

בואו נודה, זה לא סוד שמדי יום מתרחשות תקיפות ברחבי העולם והארץ שמותירות את הקורבנות במצב לא פשוט. למרבה השמחה, ישנן מספר דרכים להתמודד עם המצבים הללו כשאחת מהן היא הגנה עצמית, וזה בהחלט תחביב שווה לפתח. קורס הגנה עצמית יעזור לכם לפתח יכולות וטכניקה להגנה עצמית מפני תוקפים פוטנציאלים.

מלבד היתרון ההגנתי של הגנה עצמית, הכישורים שתרכשו כוללים מספר יתרונות חשובים. אז, עבור הגוף וגם הנפש, בואו נוראה איך הכישורים הייחודיים האלו יטיבו עמכם.

 

קורס הגנה עצמית לנשים

לפני הכל, מה זאת בדיוק הגנה עצמית?

הגנה עצמית מלמדת כיצד להשתמש בגוף כדי להתגונן במצבים שעלולים להיות מסוכנים. לימודי הגנה עצמית למבוגרים מלמדים אתכם בעצם איך לחלץ את עצמכם מסיטואציות שונות בשלום על ידי שימוש בתרגילים ומהלכים שונים.

בקורסים להגנה עצמית מתרגלים מצבים שונים ועושים הדמיות על דרכי היחלצות. למרות שיש נטייה לחשוב שמדובר בתרגול פיזי בלבד, זה לא נכון. הגנה עצמית כוללת בתוכה מכלול שלם של נושאים חשובים, כמו התמודדות נפשית עם מצבים מסוכנים, זיהוי של מצבים מסוכנים, כיצד להיות ערניים יותר לסביבה, מה הן נקודות התורפה בגוף, ועוד.

אבל זה לא רק זה. זה מתחיל בכלל בשיפור המודעות לסביבה. לדעת להמנע ממצבים בעייתיים עוד לפני שהם קורים. בנוסף, לדעת לקרוא את שפת הגוף של האדם שעומד מולך. לצערי האלימות גוברת במדינה שלנו והסבלנות מתקצרת, ואנשים ממהרים לצעוק ולהרים ידיים. קורס הגנה עצמית למבוגרים יכול ללמד אותך לזהות מצב כזה ולקרוא את שפת הגוף שלו ולדעת איך לצאת מויכוח בדיבור ולא באלימות, בצורה רגועה אבל אסרטיבית, בלי פחד.

למה אני צריך לדעת הגנה עצמית?

שאלה נהדרת. אתה לא צריך. אנחנו כותבים פה על האפשרות של פיתוח הגנה עצמית כתחביב. כלומר, זה לא חובה, אבל זה בהחלט תחביב משתלם, אם אפשר לכנות אותו כך. כולם צריכים לדעת במידה כזו או אחרת כיצד להגן על עצמנו. ישנם לא מעט מקרים שבהם נערות, נשים וגם גברים נאלצים להתמודד עם אנשים זרים או מוכרים שמהווים איום ברגעים מסוימים.

הנטייה הטבעית של מרביתנו היא להיכנס ללחץ ואף לקפוא במקום, אך הגנה עצמית מלמדת כיצד להתמודד בצורה מיטבית עם מצבים מסוכנים. כאשר אתם נקלעים למצב שעלול להיות מסוכן, זמן התגובה הוא קריטי. כשתדעו כיצד להגן על עצמכם, זמן התגובה שלכם יתקצר, ואתם תדעו כיצד לצאת ממצבים של קיפאון ולהיכנס למצב של פעולה.

באופן הזה אתם תדעו כיצד לחזק את הנפש וגם הגוף שלכם. מדובר בכישורים שהם חשובים לא רק למצבים מסוכנים, אלא גם למצבים יומיים. כאשר תגלו כיצד להתמודד עם מצבי לחץ וסכנה קיצוניים, אתם תוכלו להתמודד ביתר קלות עם סיטואציות שגרתיות שיוצרות לחץ ותחושות לא נעימות.

לימודי הגנה עצמית מקצועיים בישראל

אם אתם רוצים ללמוד הגנה עצמית, ישנם מגוון קורסים מקצועיים ברחבי הארץ שילמדו אתכם את הכישורים החיוניים הללו. הקורסים הללו מעניקים ידע תיאורטי וגם מעשי על התמודדות עם מצבים מסוכנים. בקורסים מקצועיים יעמוד בפניכם מדריך שילמד אתכם על האופן שבו אתם צריכים להגיב לסיטואציות שונות שלא ידעתם כיצד להתמודד עמן: כיצד להיחלץ ממצב שבו מישהו מנסה לחנוק אתכם, כיצד לנטרל את האדם שמאיים עליכם, וכיצד לעשות את כל אלו בלי לסכן את עצמכם.

החלק החשוב ביותר בקורסים הללו הוא החלק המעשי שבו תיישמו את הידע והתרגולים שלכם על אדם אמיתי. אל תדאגו, האדם שתתאמנו עליו לובש חליפה מרופדת, כך שהוא מוגן מנחת זרועכם.

אפשר ללמוד הגנה עצמית לבד?

התשובה היא כן, בערך… כיום ישנם סרטונים מקצועיים של מדריכים שמלמדים הגנה עצמית. כלומר, תוכלו לקחת שיעורים פרטיים בהגנה עצמית בביתכם או בכל מקום אחר באמצעות מכשיר נייד וחיבור לאינטרנט. אולם, לא תהיה ללמידה הזו השפעה משמעותית כמו עם קורס הגנה עצמית למבוגרים שהוא באמת מקצועי. תרגול גופני ומעשי הוא חלק חיוני מתהליך הלמידה, כך שמומלץ לא לוותר עליו.

פיתוח כישורים עם הגנה עצמית

כאמור, הגנה עצמית מאפשרת לכם לפתח כישורים חיוניים – הן עבור מצבים מסוכנים והן עבור סיטואציות יומיות. אולם, כדי שתיהנו מהכישורים החדשים שלכם לאורך זמן, אסור לכם לזנוח את מה שלמדתם. כדי להגן על עצמכם מדברים שונים, מומלץ לתרגל את החומר המעשי באופן קבוע.

כדי לעשות זאת, תוכלו להצטרף או אפילו להקים קבוצת תרגול שתוכלו להיפגש עמה מתי שתרצו. במפגשים האלו תוכלו לבצע את התרגילים שלמדתם אחד על השני (בזהירות) או אפילו לרכוש בובה לתרגול. בחנויות הספורט וגם בחנויות לציוד הגנה ישנן בובות שנועדו לתרגולים שונים.

תוכלו להתאמן בתורות על הבובה וליישם את מה שלמדתם כדי שלא תאבדו את הכישורים שלכם. מדובר בחלק חיוני של הגנה עצמית שיאפשר לכם להשתפר בכל יום שעובר וגם להגביר את הביטחון העצמי שלכם.

חוג קיקבוקס – להתמכר לאימון

כן, להתמכר לחוג קיקבוקס, לגמרי.

קודם כל נרגיע, האימון לא קורה בזירה ואתם לא מתאמנים בלחבוט ולקבל מכות מאחר. האימון מתרחש בחדר סטודיו גדול משלב אירובי ושקי אגרוף.
האימון עצמו מאוד אינטנסיבי ועובד חזק על סיבולת לב-ריאה. במשך 45 דקות אתם תקפצו, תתכופפו, תתנו אגרופים ובעיטות לשק אגרוף.

אתם תלמדו את המונחים המקובלים בתחום (Hook – אגרוף מגל שנועד לפגוע בלסת של היריב, Uppercut – אגרוף סנוקרת לבטן או ללסת, ג'ב – אגרוף קדמי וכו) ותבצעו אותם במהלך האימון, בד"כ תוך כדי תנועה קבועה והמון אנרגיות.

הקיקבוקס מגיע מהאגרוף התאילנדי שהיא אומנות הלחימה הנפוצה מהמזרח ופופולרית כיום בזירות האגרוף ברחבי העולם. צורת הלחימה הזאת משתמשת בכל חלקי הגוף למטרת פגיעה: אגרופים, שוקיים, מרפקים, כפות רגליים וברכיים.

מכיוון שאין צורך באביזרים מיוחדים או בהשקעה כספית מיוחדת, תוכלו לבצע את האימון בכל מקום. כמו כן, אתם תגלו שבפרק זמן יחסית מהיר תוכלו להגיע לרמת כושר גבוהה.

תוכלו למצוא חוגי קיקבוקס בכל מתנ"ס, קאנטרי או מכוני כושר למינהם. אם אתם מחפשים מאמן קקיבוקס אישי (או קבוצתי), חפשו תחת "חיפוש מורה" באתר ותתחילו לעבוד.

לימודי הגנה עצמית

אל תשכחו את היתרונות הגופניים

כאשר אתם לומדים לימודי הגנה עצמית למבוגרים – להגן את עצמכם, אתם צריכים להניע את גופכם בדרכים שונות מהרגיל. מדובר בתרגול גופני של ממש שמאפשר לכם לחזק את הידיים, הרגליים, הירכיים, וחלקים נוספים בגופכם. אז, לא רק שאתם מרוויחים כישורים מצילי חיים, אלא גם מתחטבים על הדרך!

תרגול קבוע של תרגילי הגנה עצמית מהווה דרך מצוינת לחזק סיבולת לב-ריאה, למתוח את השרירים וגם ללמוד כיצד לנשום בצורה נכונה. לנשימה יש משמעות אדירה בהתמודדות עם מצבי לחץ, וכאשר תדעו כיצד לאזן את הנשימות שלכם, התגובות שלכם למצבי לחץ רק ילכו וישתפרו.

הגנה עצמית מהווה מכלול של כישורים חיוניים שיעזרו לכם להגן על עצמכם. מלבד היתרון המשמעותי הזה, מדובר בתורה שלמה שמלמדת כיצד להתנהל במצבי לחץ וגם סכנה. אז, אם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות המופלאים של הגנה עצמית, התחילו ללמוד את המקצוע ולתרגל אותו.

דילוג לתוכן