אימוני ריצה למתחילים - טיפים והמלצות | Time2be.co.il
logo
דף הבית > ספורט > ריצה

רובנו מתחילים להרגיש את הגיל בסביבות גיל 40-45, בין אם זה שחיקה או ישיבה ממושכת מול המחשב במשרד, אנחנו מרגישים שאנחנו לא מזיזים את הגוף מספיק. בשלב מסוים אנחנו מתעוררים ואומרים לעצמנו שזהו, התנוונו מספיק והגיע הזמן לחזור לכושר. עכשיו מגיעה ההתלבטות – מה לעשות?

לא כולם אוהבים חדר כושר. שחייה נשמע רעיון מצוין אבל הקאנטרי במרחק נסיעה ואנחנו מפחדים שזה לא יחזיק מעמד.

ריצה היא הפתרון האידאלי, כי אפשר לרוץ הרי בכל מקום. זה תחביב זול, חוץ מנעלי ריצה טובות אין שום הוצאה, ואפשר לשמוע מוזיקה או פודקאסטים תוך כדי.

אתם יכולים לבחור את הקצב שלכם – כמה פעמים בשבוע, לאיזה מרחק, באיזו מהירות לרוץ, עם בן/בת הזוג או לבד.

יש משהו נורא מזכך בריצה, זה רק אתה עם המחשבות שלך. בשלב מסוים אתה כבר על אוטומט, מנסה לפרוץ גבולות ואולי לאתגר את עצמך, עוד ק"מ, עוד שניים. זה ניקוי ראש נהדר, והתוצאות מגיעות מהר מאוד.

המדריך לרצים מתחילים – איך להפוך את הריצה לכיפית ומהנה

מה לעשות כדי לא להשתעמם בריצה

אחת הטענות השכיחות כנגד ריצה היא שזה "ספורט משעמם". תלוי איך מסתכלים על זה.

בשביל רוב האנשים, הריצה היא סוג של תרפיה, ניקוי ראש אחרי יום עבודה. זה הזמן שלכם עם עצמכם, בלי מחשבות על עבודה או על טרדות אחרות.

להבדיל משחייה למשל, שזה ספורט מדהים בפני עצמו, לריצה יש הרבה יתרונות שאין לשחייה שמאפשרות לנו להנות מהחוויה ולא להשתעמם ממנה, גם לאורך זמן.

  • לא טוב היות האדם לבדו – המשפט נכון גם לגבי רצים. הרבה יותר כיף לרוץ ביחד עם מישהו או עם קבוצה. בשנים האחרונות קבוצות ריצה הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף, בתוך השכונות, בחוף הים, בריצות שטח…הרבה יותר כיף לרוץ יחד מאשר לבד (בשונה משחייה, שם אתה חייב לשחות לבד).
  • אם בכל זאת אתם רצים לבד, נצלו את הזמן בהקשבה לפודקאסטים שלא יוצא לכם לשמוע במשך היום – זה יכול להיות על פיננסים, על ספורט, על תרבות או כל דבר אחר שמעניין אתכם.
  • אם שמתם אוזניות ולא בא לכם לשמוע דיבורים – מה יותר טוב ממוזיקה מתאימה? ספוטיפיי למשל מציעה מגוון עצום של פלייליסטים מוכנים לריצה, פשוט תבחרו את זה שהכי מתאים לכם.
  • נסו לשנות מדי פעם את מיקום הריצה, גם אם זה דורש מכם להגיע לשם עם האוטו. ריצה קבועה ומונוטונית באותו מסלול עלולה לשחוק אתכם מהר מאוד. רוצו על שפת הים, בחורשה, בפארק…ריצה זה לא רק פעילות של רגליים, זה חוויה של המוח – של מראה אחר, ריחות אחרים, אנשים אחרים… שינוי מיקום ישדרג לכם את חוויית הריצה בצורה מדהימה.
  • ואם כבר אתם מגוונים מיקום, תגוונו גם את שעות הריצה שלכם. אתם משכימי קום ורצים לפני העבודה? תנסו מדי פעם לרוץ בערב. שינוי הזמנים ומזג האוויר יוסיף לכם עניין לריצה.
  • כל פעילות שאנחנו עושים נועדה לשרת מטרה מסוימת, גם פעילויות שהן נטו הנאה. כדי להוסיף פלפל לתחביב, הגדירו לעצמכם מטרות. זה יתן לריצה משמעות נוספת ולכם זה ייתן דרייב חדש.

– קבעו מספר ק"מ ונסו להגיע אליו בפרק זמן מוגדר.

– שימו לכם כמטרה לרוץ 10 ק"מ במרתון הבא.

אתם אלו שמגדירים את היעד, לפי הסיבולת שלכם והמטרות שלכם. רק שימו לב להגדיר יעדים ריאליים ולא מופרכים (למשל לרוץ 22 ק"מ אחרי חודשיים של אימונים זה לא ריאלי).

אין כיף גדול יותר מלרוץ עם בן/בת הזוג שלכם. תקבעו לכם זמן איכות של ריצה וקפה. תבחרו מסלול מתאים ושבו בבית קפה אחרי הריצה.

ואם לרוץ עם משפחה, אין כיף גדול יותר מלרוץ עם הילדים. זה ממלא אתכם בתחושות אחרות, של גאווה, של משפחתיות, של הקניית ערכים, של זמן איכות יקר שאוטוטו נעלם ככל שהם גדלים. נצלו את הזמן עכשיו ורוצו עם הילדים.

6 אפליקציות מומלצות לריצה

בשנים האחרונות עולם הריצה התפתח מאוד, בעיקר מבחינת המודעות של האנשים, כראייה כמות הרצים ברחובות.

גם הטכנולוגיה לא נשארה מאחור ואפליקציות לרצים צצו כמו פטריות.

מעבר לתכונות הפונקציונליות שאפשר למצוא בכל אפליקציה, היתרון הגדול של האפליקציות לרצים הוא שהן מאפשרות לנו ליצור מסגרת אימונים מוגדרת מבלי ללכת לחדר כושר או למורה אישי.

הנה 6 אפליקציות ריצה מומלצות לשנת 2022:

(הנתונים מעודכנים נכון למרץ 2022)

אפליקציית ריצה למתחילים - Time2be

STRAVA

הרשת החברתית של עולם הריצה, מה שהפך אותה לאפליקציית הריצה המובילה בתחום הריצה.

יוצרי האפליקציה חשבו על רעיון נהדר – לאפשר לכל משתמש להגדיר ולשתף את המסלול שהוא רץ ואת הנתונים של הריצה, ובכך לאתגר רצים אחרים להשיג תוצאה טובה יותר.

האפליקציה מציגה את טבלת ההישגים של רצים לפי מסלול ספציפי, מי שיאן השבוע, מי שיאן החודש ועוד.

זאת רשת חברתית לכל דבר – אתם יכולים לשאול שאלות, להגיב, לעשות לייקים וכו.

יש גירסה חינמית וגירסה בתשלום (7$ לחודש או 5$ לחודש אם משלמים לשנה). הגירסה בתשלום מאפשרת לכם לתכנן מסלולים, להציג תוכנית אימונים, להשוות פעילויות ריצה, מפות חום ועוד.

RUNKEEPER

אפליקציה מבית ASICS, אחת האפליקציות המוכרות בשוק. כמו רוב האפליקציות בתחום, גם היא משלבת גירסה חינמית וגירסה בתשלום.

הגירסה החינמית מאפשרת ניטור אחרי פעילות הריצה שלכם (גם לאימון ספציפי וגם מציגה סטטיסטיקה על פני תקופת זמן).

בנוסף האפליקציה מאפשרת לכם להגדיר תזכורות, להעלות תכניות אימון שונות ואף מאפשרת טעינה של מסלולי ריצה שונים כדי שנוכל אם ואיך התקדמנו לאורך זמן.

אם תרצו לשדרג לגירסה בתשלום (9.99$ לחודש או 39.99$ לשנה) תוכלו לקבל את הדברים הבאים:

  • תוכניות אימון מותאמת אישית – האפליקציה תעזור לכם לבנות תוכנית אימונים אישית לפי הרמה והלו"ז שלכם.
  • השוואה מול רצים אחרים – תוכלו לראות איפה אתם עומדים ביחס לחברים.
  • התאמת האימון לפי מזג האוויר – האפליקציה תמליץ לך אם יש צורך לשנות את מועד האימון בהתאם לשינויים במזג האוויר.
  • מעקב ב"לייב" – חייבים לשתף, לא? יש אפשרות לחברים לראות את קצב ההתקדמות שלך בלייב.

NIKE RUN CLUB (NRC)

האפליקציה מבית NIKE הפכה מהר מאוד לאחת האפליקציות החמות בשוק. האפליקציה הינה חינמית למרבה ההפתעה, ויש בה את הפונקציות הבסיסיות שכל רץ צריך, כמו מעקב אחרי נתוני ריצה, בניית תוכניות אימון מותאמות מראש, שיתוף תוצאות ריצה ברשתות חברתיות ויצירת קשר עם מומחים לקבלת עצות והמלצות.

MAP MY RUN

האפליקציה מבית UNDER ARMOUR , כשמה כן היא, מאפשרת שיתוף מסלולי ריצה ומפות שרצים אחרים פרסמו. האפליקציה מתחברת לשעוני הריצה ולנייד, ואפשר לבחור מסלולים לפי מיקום, מרחק וכו'. יש לה פיצ'רים נחמדים נוספים כמו מעקב אחרי התזונה, בדיקת אורח חיי נעלי הריצה שלכם והתחברות ל Apple Music לשמוע מוזיקה.

RUNTASTIC

גם אפליקציה זו מציעה מסלול חינמי ומסלול בתשלום (9.99$ לחודש או 49.99$ לשנה).

המסלול החינמי מאפשר ניטור בזמן אמת באמצעות GPS כדי לראות מרחק, זמן, שריפת קלוריות ומהירות. כמו כן מאפשר לטעון מספר מסלולים מהספריה, סטטיסטיקות בסיסיות והשתתפות באתגרים אחדים.

המסלול בתשלום מוסיף סטטיסטיקות נרחבות יותר, מסלולים רבים יותר, ותוכניות אימון אישיות ומותאמות.

GARMIN CONNECT

גם האפליקציה הזאת היא חינמית, ואפשר להתקין אותה או על הנייד או על שעון הריצה.
איך זה עובד?

  • מתקינים את האפליקציה על הטלפון
  • הנתונים עוברים לנייד
  • הנתונים מוצגים בצורה ויזואלית נוחה

 

האפליקציה מציגה נתונים סטטיסטיים מעט שונים מהאפליקציות האחרות, כמו אינטנסיביות של אימון, הפרשי גבהים, טמפ' ועוד.
היא גם עוקבת אחרי כמות המים ששתיתם, אחרי המשקל שלכם ואחרי תוחלת הנעליים שלכם.

גם פה ניתן לשתף אימונים ולראות אימונים של אחרים, אפילו של ספורטאים מפורסמים כמו Cory Mcgee האצנית, קבוצות רכיבת אופניים כגון Ineos Grenadies ו-Quick Step Alpha Vinyl, מתחום הטריאתלון אפשר למצוא את Mirinda Carfrae ואת Holly Lawrence ועוד רבים. אפשר לראות איך הם מתאמנים ולנתח ולקבל רעיונות.

אפשר גם לשתף את המיקום שלכם בזמן אמת, ולאפשר לאחרים לחבור אליכם אם הם רוצים.

פיצ'ר נחמד הוא האתגרים, אפשר להתמודד באתגרים שונים מול רצים אחרים.

6 נעלי ריצה מומלצות

לאלו מכם שמתחילים לרוץ, אתם תגלו שבחירת נעלי ריצה היא לא משימה פשוטה בכלל, יש המון דגמים, חלקם לא זולים בכלל. אתם לא בטוחים מה צריך לבדוק – גמישות, גובה עקב, בולמי זעזועים…? אתם יודעים שנעל טובה חשובה כי בסופו של דבר אתם לא מתפשרים על הבריאות שלכם. אבל איך יודעים מה לבחור?
כמתחילים הדגש צריך להיות על נוחות ולא על מהירות. הנעל צריכה להתלבש יפה על הרגל ולאפשר לכם לרוץ הרבה זמן בלי להרגיש כאבים. הביצועים יגיעו אח"כ.

 

נעלי ריצה למתחילים - Time2be.co.il

 

הטכנולוגיה השתפרה מאוד בכל מה שקשור לנעלי ריצה, כך שגם אם אתם לא אצנים מקצועיים תוכלו להנות מנעליים ברמה מאוד גבוהה שתשמור על הרגליים שלכם, תשפר את חוויית הריצה, תאפשר לכם לרוץ זמן רב יותר ולמרחקים גדולים יותר תוך הימנעות מפציעות.

יש 4 פרמטרים עיקריים שחשוב לשים לב:

  1. ריפוד: עד כמה כל נעל רכה או מוצקה מתחת לכף הרגל.
  2. גמישות: האם הנעל גמישה ונעה בצורה חלקה עם כף הרגל.
  3. גובה: הגובה של גומי הקצף בעקב.
  4. משקל: האם הנעל כבדה או קלה.

מותגים מובילים של נעלי ריצה

נייק, אדידס, ניו בלאנס, אנדר ארמור, אסיקס, סאקוני, מיזונו, הוקה

ריכזנו עבורכם רשימה של 6 נעלי הריצה המומלצות לשנת 2022.

(המחירים מעודכנים נכון למרץ 2022)

Adidas Ultraboost 22 

הבשורה הגדולה שאדידס הביאו עם הדגם הזה הוא שהוא נטו לנשים. הדגם הקודם שלהם (Ultraboost 21) היה יוניסקס. ה-22 לנשים, לעומת זאת, עוצב כולו סביב צורת כף הרגל הנשית (ומחזור ההליכה), כלומר גובה כף רגל נמוך יותר והתאמה צרה יותר של העקב.

סוליית הביניים האייקונית של Boost עדיין מציעה ריפוד ונוחות מעולים והחלק העליון של Primeknit+ – עשוי מחוט המכיל 50% פלסטיק אוקיינוס ​​ממוחזר – הוא סופר גמיש וסוגר מצוין את כף הרגל.

מחיר בארץ 650  ₪

Adidas Adistar

הדבר הבולט בנעל היא התחושה היציבה והבטוחה בחלק האחורי שלה, בעוד הקצה הקדמי רך ומרופד יותר. הנעל בהחלט מרגישה יציבה, במיוחד כאשר העקב מכה. זה עוד יותר מודגש בריצות ארוכות ככל שהקילומטרים עוברים.

החלק העליון ומערכת השרוכים מחזיקים את אמצע כף הרגל בצורה טובה, מה שמאפשר לחלק הארי של הנעל להרגיש יותר כמו הרחבה של כף הרגל, במקום גוש קצף המחובר אליה.

מחיר בארץ 530  ₪

 

Asics Gel Nimbus 24

הדגם החדש של ASICS הצליח לשמור על הנוחות של הנעל שקיימת בדגמים קודמים, ואפילו שיפרו את התגובה בסוליית הביניים הרכה יותר. בנוסף, הלשון החדשה בחלק העליון מספקת נעילת כף רגל נוחה. רצים עם רגליים רחבות יעריכו את המרווח שיש לרגל.

בסך הכל, ה-N24 AGN היא נעל יציבה, חזקה ונוחה לאימון היומי שלכם.

מחיר בארץ 720  ₪

HOKA Bondi X

Bondi X הוא המשך קלאסי לדגמים קודמים: עבה במיוחד ורך במיוחד. התכונות הללו לא גורמות לנעל להרגיש איטיות, ההיפך. עם שילוב של רכות ותגובה מהירה, הנעל היא אחת המוצלחות שיש היום בשוק.

הבוחנים הגדירו את הריצה איתם "מרגיש כאילו אתה רץ על ענן, אבל כזה שדוחף אותך קדימה"

מחיר בארץ 880-910  ₪

 

Under Armour Flow Velociti Wind 2

UA ממשיכים את הנוסחה של חלק עליון UAWarp שתפור לסוליית Flow. Flow היא תרכובת קצף עמידה במיוחד כך שאין צורך בסוליה חיצונית נפרדת. יש לזה יתרונות וחסרונות. החיסרון הברור הוא שהיעדר סוליה חיצונית עלול לגרום לשחיקה בטרם עת של הנעל, אבל בדיקות לאורך זמן הראו שהנעל הצליחה לשמור על עצמה.

הנעל מתאימה יותר לריצות קצרות ופחות לריצות ארוכות.

מחיר בארץ 400-550  ₪

Saucony Triumph 19

הנעל, על אף היותה כבדה, מצליחה לשמור על קפיציות ואנרגטיות. הגירסה החדשה מציגה ריפוד מקסימלי שמאפשר לכם לרוץ קילומטרים רבים בלי בעיה, בזכות טכנולוגיית ה + PWRRUN

החידוש האמיתי הוא הנוחות המקיפה שלו. הצווארון והלשון דמויי כרית מאבטחים את כף הרגל לאחר קשירת השרוכים ומעניקים לאצבעות מרחב תנועה נרחב.

מחיר בארץ 700₪

5 מיתוסים שגויים על ריצה

  1. ריצה הורסת את הברכיים

הברכיים יכולות להיות חשופות לפציעות מהרבה סיבות – ריצה לא נכונה, שרירי רגליים חלשים בשל הזנחה וחוסר אימון, עודף משקל, נעלי ריצה לא מתאימות, ריצה בקצב שלא מתאים לרמה שלך ועוד.

באותה מידה אפשר לומר שכדורסל או טניס הורסים את הברכיים. אם מקפידים על אימון נכון, חיזוק שרירים והתמדה, אפשר למנוע המון פציעות ולרוץ למשך זמן רב בלי להפצע.

  1. ריצה עוזרת לרזות

ריצה שורפת קלוריות, אבל ריצה לבדה לא תגרום לכם לרזות, בטח אם אתם מרשים לעצמכם לאכול יותר בגלל שאתם רצים וחושבים שזה מתאזן.

  1. נעליים יקרות הן הכי טובות

נעל טובה היא נעל נוחה. נכון שיש אלמנטים של בולמי זעזועים וכו, אבל היקר ביותר הוא לא בהכרח הטוב ביותר.

  1. לא בריא לרוץ כל יום

כמו כל דבר בחיים חשוב להקפיד על מינון נכון. ריצה לא שונה. זה לא אומר שאי אפשר לרוץ כל יום, אבל חשוב לגוון את הריצה במהלך השבוע. תשלבו ריצה מאומצת וריצה קלה או קצרה יותר כדי לא לגרום לעומס יתר על הרגליים או על הגב.

  1. ריצה גורמת לנזק במבנה עמוד השדרה ויכולה לגרום לפריצות דיסק

מחקרים רפואיים מוכיחים שדווקא אנשים שרצים פחות חשופים לפריצות דיסק והם בעלי חוליות בריאות יותר מאלו שלא רצים!

לא תאמינו איך ריצה יכולה לשפר לכם את החיים

ריצה, כמו אופניים, אינה מוגבלת למקום אחד או לאדם אחד. אפשר לרוץ בחדר כושר ואפשר לרוץ בחוץ. אפשר לבד ואפשר כחלק מקבוצה. אתם לא תלויים בזמני פתיחה של מועדון או חדר כושר… אתם יכולים לרוץ מתי שתרצו איפה תשרצו ועם מי שתרצו.

ברמה הפרטנית, יש לריצה השפעות בריאותיות חיוביות רבות:

  • משפרת את לחץ הדם
  • מפחיתה מתח ולחץ נפשי
  • משפרת את יכולת הריכוז והזיכרון
  • מקטינה את הסיכון לניתוחי ברכיים (כן, קראתם נכון)
  • משפרת את פעילות הלב-ריאה ומאפשר זרימה טובה יותר של דם וחמצן בגוף
  • מקטינה את הסיכון לסרטן
  • פחות משקל עודף
  • עוזרת במניעת אוסטיאופורוזיס
  • מחזקת את המערכת החיסונית
  • משפרת את איכות השינה

 

ריצה היא גם דרך נהדרת להכיר אנשים, להרחיב את המעגל החברתי עם אנשים ששותפים לחוויה שלכם, להצטרף לקבוצות ריצה ולהשתתף בפעילויות ריצה שונות בארץ.

אתם תופתעו מהמהירות שבה תרגישו בתוצאות. באתר של בית חולים איכילוב יש תרשים שמראה 71 דברים חיוביים שריצה תורמת לגוף לפי פרקי זמן שונים (אחרי חודש, 6 חודשים, שנה, 10 שנים ו-25 שנים).

הצטרפו לקבוצת ריצה, ויפה שעה קודם

לריצה כחלק מקבוצת ריצה יש המון יתרונות על פני ריצה לבד. ריצה משותפת מדרבנת אתכם להצליח, עצם העובדה שיש יעד משותף מסוים גורמת לכם לרצות לכבוש אותו ולא להכנע. ואם קשה (ויהיה קשה וזה בסדר), תקבלו גיבוי וחיזוק מהרצים האחרים, וזה סופר חשוב בשביל לשמור על התמדה ולראות תוצאות.

חשוב להבין שעל אף שמדובר בקבוצת ריצה, מדריך הריצה יבנה לכם תכנית אימונים אישית מותאמת לכם לפי יעדים ששניכם תגדירו. גם בתוך הקבוצה, יש לכל אחד את היתרונות וחסרונות שלו וכל אחד צריך יעדים אישיים בנוסף ליעדים הקבוצתיים.

בנוסף לכל אלה, הגדלתם את מאגר החברים שלכם, הכרתם חברים חדשים ששותפים לתחביב שלכם.

ריצה הפכה לקונצנזוס בשנים האחרונות, ודי בטוח שבשכונה שלכם יש יותר מקבוצת ריצה אחת. תבדקו מי מדריך הריצה, תשאלו אנשים וקבלו עליו/ה המלצות.
קחו שיעור נסיון, תכירו גם את האנשים שרצים איתכם, האם כיף לכם איתם? האם יש חיבור טוב? איך האווירה בקבוצה?
בסופו של דבר זאת מסגרת חברתית שאתם הולכים לבלות איתם לא מעט זמן.

הנה מאמר מרתק שמסביר איך מתחילים לרוץ.

טיפ חשוב: קבוצה לעולם אינה מורכבת מרצים ברמה זהה, לכן גם קבוצה לא אמורה לרוץ כדבוקה אחת. יש סיבה למה כל אחד מקבל תוכנית אישית. תראו שאתם מקבלים יחס אישי מהמדריך ויש הפרדה בין הרמות השונות.

טיפים חשובים לרצים מתחילים

  • מהליכה לריצה – הגוף שלכם לא רגיל עדיין למאמץ, לא השרירים ולא מבחינת סיבולת לב-ריאה. בד"כ רצוי להתחיל בהליכה ולאט לאט להעלות את הקצב לריצה קלה וקצרה, ככה הגוף מתרגל למאמץ בקצב נכון ותמנעו מעצמכם הרבה פציעות, בעיקר בשבועות הראשונים של הריצה.
  • הציבו לעצמכם יעדים ריאליים – היעדים הם חלק ממכלול המטרות שאתם מציבים לעצמכם. אל תקבעו יעדים בהתאם לחברים שרצים כבר שנים. תגדירו יעד שניתן להשגה, ואחריו יעד חדש וחוזר חלילה. יעד לא ריאלי יקנה לכם תחושת כישלון וחוסר סיפוק.
  • קבעו לעצמכם ימים קבועים – חלק חשוב מהגדרת המטרות והיעדים הוא להגדיר ימים קבועים לריצה ולא לוותר עליהם. התמדה היא שם המשחק, בעיקר בשבועות הראשונים, עד שנכנסים לכושר וזה נהיה קל יותר.
  • תשקיעו בנעליים איכותיות – דיברנו על זה המון במאמר הזה, ובכל זאת נדגיש שוב עד כמה זה חשוב. הריצה חייבת להיות קלילה ונוחה, לא רק בשביל למנוע פציעות אלא בעיקר בשביל חוויית ריצה טובה ומהנה.
  • רוצו בקלילות – ריצה בצעדים קלים וקצרים תעזור לכם לנחות בצורה רכה יותר על הקרקע.
  • תגוונו – רוצו ביום, רוצו בלילה. רוצו בשכונה, בפארק, בים. רוצו לבד, רוצו בקבוצת ריצה. תשמרו על גיוון של הנוף, של המסלול ושל החברה.
  • תסתכלו קדימה בזמן הריצה – הרבה אנשים נוטים להסתכל למטה בזמן הריצה, וזה מפעיל מתח על הצוואר. תרימו ראש ותסתכלו קדימה.
  • רוצו כשהגוף מוטה מעט קדימה – ריצה כשהגוף בהטייה קלה קדימה משפיע על הזווית שבה הרגל נוחתת על הקרקע, לכן מומלץ להטות את הגוף מעט קדימה.
  • הרפו את הכתפיים ואת הידיים – לא רק הנעליים משפיעות על נוחות בריצה, יש חשיבות גם לצורה שבה אתם ממקמים את הידיים והכתפיים. הגוף צריך להיות משוחרר ורפוי בזמן ריצה,  הכתפיים צריכות להיות בזווית של 90 מעלות עם הידיים שלכם תוך כדי תנועה קדימה ואחורה.

קבוצות פייסבוק שקשורות לריצה

יש המון קבוצות שקשורות לריצה בפייסבוק היות וזה ענף ספורט מאוד נפוץ.

הקבוצה הכי גדולה בפייסבוק עם למעלה מ-38,000 חברים היא "קבוצת חובבי ריצה"

הקבוצה " קהילת גרמין ושעוני ריצה וטריאתלון" מונה 12,500 חברים שמדברים על שעוני דופק, תמיכה, ליווי, ייעוץ, קנייה ומכירה ועוד.

בקבוצה " 🇮🇱 כל תחרויות הריצה בישראל" תוכלו למצוא מידע לגבי תחרויות שונות בארץ. בקבוצה 14,100 חברים

השם של הקבוצה " ריצה וטריאתלון | כל מה שרצית לדעת והתביישת לשאול" אומר עליה הכל.

ואם אתם רוצים לראות ולשמוע תכנים מעניינים בתחום, הקבוצה " קצב דיבור – פודקאסט הריצה של ישראל" היא הקבוצה בשבילכם.

 

(המספרים מעודכנים נכון למרץ 2022)

דילוג לתוכן