10 טיפים לגיטריסטים מתקדמים - לשדרג את הנגינה שלכם | Time2be.co.il
logo
דף הבית > בלוג > 10 טיפים לגיטריסטים מתקדמים

אתם מנגנים בגיטרה ברמה גבוהה? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את הנגינה שלכם.

  1. אפקטים – הגעתם לשלב שאתם מנגנים ברמה טובה ואתם רוצים להשתולל קצת ולהעלות את רמת הסאונד שלכם? יש מגוון עצום של פדלים ואפקטים שישדרגו את הצליל שלכם. יש 2 אפשרויות:
  • לקנות פדל בודד שכל אחד הוא אפקט בפני עצמו
  • לקנות מכשיר שנקרא מולטי-אפקט, שמכיל הרבה אפקטים

    1. מגבר איכותי– מגבר איכותי אחראי על הסאונד שיצא מהגיטרה שלכם. אם אתם מחפשים מגבר ביתי, לרוב מדובר במגברים קטנים עד בינוניים בעוצמה של בין 15 ל 35 וואט, יש להם רמקול גדול והם מפיקים צליל ברמה טובה.
      היום ישנם מגברים בין 15 וואט ל 30 וואט הכוללים בתוכם “מולטי פרוססור”. מספר רב של אפקטים שונים שקצת מייקרים את המגבר אך עדיין משתלם יותר לרכוש מגבר עם מולטי פרוססור מובנה.מגברים חזקים יותר הם בין 15 ל 35 וואט, אפשר להשתמש בהם גם בבית וגם בחוץ. יש להם סאונד נקי וגם דיסטורשן מלא. טווח המחירים נע בין 700-5,000 ₪בקטגוריה השלישית יש את מגברי המנורות. מדובר במגברים גדולים מאוד וחזקים מאוד, ולכן גם יקרים יותר.  טווח המחירים יכול לנוע בין 800-15,000 ₪
    2. אביזרי עזר– דרך נוספת לשדרג את הנגינה היא לשדרג את המפרט של הגיטרה שלכם – החלפת פיקאפים טובים יותר, קפיצים חדשים, ליטוש העץ ועוד. כל אלה ישדרגו את הסאונד של הגיטרה.
    3. שימוש באגודל בבס– אם אתם מתקדמים וכבר יודעים לנוע על הגשר ולהשתמש היטב באצבעות במהלך הנגינה, שימוש באגודל על הבס במיתר 6 ישדרג לכם את הנגינה ממש. זה יאפשר לכם גיוון במיקום שאר האצבעות. רוב הנגנים ינגנו אקורד ברה כשהאצבע המורה חוסמת את כל המיתרים ושאר האצבעות לרוב יהיו על אותם מיתרים. שימוש באגודל על הבס מקנה חופש גדול יותר, מוסיף לכם עוד אצבע לנגן ומפעיל פחות לחץ על היד.
      (תסתכלו סרטונים של הנדריקס, הוא היה נוהג לחסום את מיתרים 5+6 עם האגודל הענק שלו!)
    4. לימוד סגנונות שונים– לכל סגנון יש את הייחודיות שלו ולנו כנגנים חשוב לשאוב ידע מכל סגנון, בין אם זה אחיזה שונה של המפרט או פריטה שונה, בין אם זה מקצבים חדשים או אקורדים חדשים. כל דבר חדש שתלמדו יעזור לכם בסגנון שלכם.
      ברוק כבד משתמשים המון ב Power chords, במוזיקה מזרחית משתמשים המון בהקפצות של התו (במקום BEND) ובפריטה מהירה, בג'ז יש שימוש באקורדים מורכבים יותר… אם תקחו קצת מכל דבר, תחשבו איך זה יעזור לשדרג את הנגינה שלכם!
    5. ללמוד אקורדים בצורות שונות לאורך הגשר– כל אקורד מופיע במגוון צורות ובמקומות שונים לאורך הגיטרה. ככל שתכירו וריאציות שונות של כל אקורד, כך תוכלו לנגן מגוון רחב יותר של שירים, בסולמות שונים. סולם של זמר עם קול נמוך שונה מסולם של זמרת עם קול גבוה, למרות שהאקורדים יכולים להיות אותו דבר.
    6. הצטרפות להרכבים– יש הבדל עצום בין לנגן בבית עם עצמך לבין נגינה בהרכב עם כלי נגינה אחרים ברקע. בהשתלבות עם הרכב תוכל ללמוד על הקשר בין הבס לתופים, תלמד להקשיב לכלים האחרים, להרמוניה… ומעבר להכל זאת חוויה בלתי נשכחת.
    7. לפתח את השמיעה המוזיקלית– לפתח את השמיעה זה אימון בפני עצמו. אפשר לעשות את זה בכל מקום, באוטו, בבית. תלמדו לזהות אקורדים, שינויי קצב, איך להיות בקצב. כל אלה יעלו אתכם לרמה הבאה.
    8. ללמוד להקשיב לבס – שימו שיר באוטו ותנסו לזהות את הבס. בהתחלה תגלו שזה נורא קשה לשמוע צליל נמוך כ"כ כשברקע יש תופים, קלידים וזמר. אבל ברגע שתצליחו לזהות אותו, זה יפתח לכם עולם חדש. לפי זה תוכלו גם להוציא אקורדים לשירים (רמז: הבס הוא השורש של האקורד)
    9. ללמוד לנגן בשקט– יש נגנים עם יכולת וירטואוזית מטורפת, אבל הם לא מרגשים. יש הבדל עצום בין לנגן שטוח לבין לנגן באמת. כמו שזמר לא שר באותו טון ועוצמה כל הזמן, כך גם הגיטרה. נגן טוב יודע לנגן חזק כשצריך אבל גם חלש כשצריך, אחרת הנגינה נשמעת מונוטונית לגמרי. שינויי העוצמה הם אלו שמבדילים בין נגנים לנגנים מעולים.

 

 

דילוג לתוכן