5 טיפים חשובים לטניסאי המתחיל - Time2Be - פורטל התחביבים הגדול בארץ
logo
דף הבית > בלוג > 5 טיפים חשובים לטניסאי המתחיל

אם יוצא לכם לעבור ליד מגרשי טניס, לא משנה איפה, רוב הסיכויים שתראו מגרשים מלאים.

אנשים אוהבים לשחק טניס, ואין פלא. זה ספורט מהנה, חברתי, מצד אחד אתה מרגיש שאתה מזיע ו"נותן עבודה", מצד שני הוא לא דורש מאמץ גבוה של לב-ריאה, כך שאפשר לשחק אותו בכל גיל.

בד"כ אין הרבה דרישות מיוחדות כדי להתחיל לשחק טניס, אבל יש דברים קטנים שכדאי לדעת ולשים לב אליהם.

קבלו 5 טיפים (קטנים אבל חשובים) שכל טניסאי מתחיל צריך לדעת:

 

נעליים מתאימות למגרש בטון

יש 3 פרמטרים בהם נבחנים נעלי טניס –  יציבות, עמידות ומשקל. רוב הנעליים ירגישו זהה מבחינת  שני הפרמטרים הראשונים, לגבי המשקל יהיה הבדל קל בין נעלי נשים לנעלי גברים.

יש דבר נוסף שכדאי להיות מודעים אליו.

בד"כ נעלי הטניס יהיו מבד, בעיקר בחלק העליון. אופי המשחק הוא כזה שדורש מהשחקן החלקות ושינויי כיוון. המון מגרשים בארץ הם מבטון, מה שגורם הרבה פעמים לנעל להקרע באזור באצבע הגדולה בגלל החיכוך עם המגרש.

חולצה ומכנס מתאימים

תקפידו לא להגיע לאימון עם חולצות גדולות או רפויות. במשחק הטניס אתם מניפים את הידיים לצדדים כל הזמן, ובתור שחקנים מתחילים הידיים הרבה פעמיים יהיו קרובות לגף עד שתלמדו את הטכניקה. אם החולצה רפויה היא תפריע לכם בזמן החבטה.

כנ"ל לגבי המכנס. אם אתם משחקים עם מכנס קצר (מומלץ מאוד), שימו לב שאתם תזיעו המון ברגליים, לכם תקפידו להגיע עם מכנס נוח וקצר, שלא יידבק לכם לרגל, בעיקר באזור הארבע ראשי.

בנוסף רצוי להגיע עם מכנס עם כיסים גדולים כדי לשים כדורים בכיס.

להביא מגבת

במהלך האימון ידית המחבט (הגריפ) נוטה להזיע המון. זה גורם לגריפ להחליק לכם ביד ולהחליש את האחיזה במחבט. תקפידו מדי פעם לנגב את הגריפ כדי לקבע אחיזה חזקה במחבט.

כמו כן, יש כל מיני פתרונות ליפוף לגריפ שממזערות את כמות הזיעה, תתייעצו עם המדריך שלכם.

צפיפות הגידים במחבט

כשחקני טניס מתחילים השלב הראשון יהיה לעבוד על הטכניקה שלכם. אחד האלמנטים החשובים הוא היכולת "להבריש" את הכדור, כלומר לדעת להכות בכדור מלמטה למעלה כדי לתת לו סיבוב ואז הכדור מקבל תאוצה כשהוא פוגש את המשטח. אם אתם יודעים להבריש, אתם לא צריכים להשתמש בכוח רב, הטכניקה תעשה את העבודה.

ככל שהגידים יהיו צפופים הסיבוב של הכדור ועוצמת המכה יהיו גבוהים יותר. לעומת זאת צפיפות גבוהה מקשה יותר לגלגל את הכדור. ככל שהצפיפות קטנה יותר – כלומר יש מרווח גדול יותר בין הגידים – הפוטנציאל לספין (סיבוב) הוא גבוה יותר.
אם אתם לא בטוחים מה הצפיפות של המחבט שלכם או עם מה עדיף להתחיל, תתייעצו עם מדריך הטניס שלכם. תמיד אפשר לשנות בהמשך.

תנסו לשלב אימוני כושר נוספים במהלך השבוע

ככל שתהיו בכושר טוב יותר הביצועים שלכם בטניס יהיו טובים יותר, תוכלו לשחק זמן רב יותר ולהגיע לכדורים רחוקים יותר. מה שיפה בטניס הוא שקצב ההשתפרות הוא בד"כ מהיר, רואים שיפור די מהר, יחסית לענפי ספורט אחרים. אם תשפרו במקביל את הכושר הגופני, התוצאות יהיו אפילו מהירות יותר.

דילוג לתוכן