נגרות למתחילים: כלי נגרות למתחילים - איזה ציוד אתם צריכים | Time2be
logo
דף הבית > בלוג > נגרות למתחילים: איזה ציוד נגרות חובבים צריכים?

מי שעושים צעדים ראשונים בתחום הנגרות ורוצים לנגר בבית, יצטרכו ציוד כדי להתחיל לעבוד. כדאי לדעת איזה ציוד הוא הבסיס ההכרחי לנגר המתחיל במקום לקנות סתם ציוד יקר שלא ישמש אתכם.

הציוד הזה מעולה לפרויקטים של מתחילים: ארונות קלים, שידות, שולחנות קפה וכולי. הוא טוב לעבודה עם דיקט ועם חתיכות עץ דקות.

שלושת הכלים החשמליים הכי שימושיים לנגר המתחיל

כמו הרבה תחומים, גם נגרות למתחילים מצריכה תכנון ולא רק עבודה טכנית עם הכלים. כל דבר שתרצו לבנות – יצריך תכנון מראש, כולל מדידות, ורק אז תצטרכו לחתוך ולהרכיב.

זה מאוד כיף ומאוד מספק, ויתרון נוסף הוא שאפשר לבחור ציוד לפי פרויקט. לא כל הפרויקטים יצריכו את אותו ציוד נגרות למתחילים. יש פרויקטים שתצטרכו להשתמש בהם בכלים מסוימים, או פרויקטים שיצריכו פחות כלים מפרוייקטים אחרים.

המלצה שלנו, ושל המון נגרים ותיקים ומנוסים, הוא על שלושה כלים – אחד לכל פונקציה. השילוב של שלוש הפונקציות האלה יאפשר לכם לתכנן ותבנות מגוון גדול מאוד של פרוייקטים בסדנת הנגרות הביתית שלכם.

  • משהו לחתוך איתומסור עגול או מסור אנכי
  • משהו ללטש איתו: מלטשת עץ
  • משהו לחבר איתו: מקדחה או מברגה

מסור עגול או אנכי

השלב הראשון בעבודה עם עץ הוא החיתוך שלו. הדעות חלוקות אם למתחילים כדאי להתחיל ממסור עגול או ממסור אנכי (שנקרא גם jigsaw). שניהם מאפשרים חיתוכים מדוייקים, שחשובים מאוד לנגרות.

היתרון והחסרון של המסור האנכי הוא שהוא מצריך מיומנות, אבל יש בו יותר אפשרויות. מסור עגול יותר פשוט לשימוש ומצריך פחות מיומנות, אבל השימושים בו קצת יותר מוגבלים.

שתי האפשרויות טובות מאוד, וזה תלוי במה שיותר מתאים לכם – להעדפות ולתקציב, וכמובן בכלי שיותר קל לכם להשיב.

החלופה הידנית: מסור ידני

מלטשת עץ

מלטשת עץ חשמלית כשמה כן היא: מלטשת את העץ. תפקיד הליטוש הוא שהעץ יהיה נעים למגע, בלי שבבים שיוצאים ממנו. תפקיד נוסף הוא שהעץ שחתכתם יתחבר בקלות לחלקים אחרים.

בשלבים מתקדמים יותר, יש מלטשות שאפשר לשייף באמצעותן דוגמאות על העץ.

משהו שכדאי לדעת על מלטשת: מלטשות עץ מגיעות גם עם נייר שיוף יעודי וכדאי לדעת שהניירות נשחקים ושצריך להחליף אותם מפעם לפעם.

החלופה הידנית: נייר שיוף או בד שיוף

מקדחה או מברגה

אחרי שחתכנו אץ העץ וליטשנו אותו, צריך לחבר את החלקים השונים. בשביל זה נצטרך מקדחה או מברגה. שניהם יעבדו. נצטרך לקדוח חורים בעץ כדי להכניס את הברגים, ואז נצטרך להפעיל כוח כדי להכניס אותם עד הסוף.

בונוס: כבל מאריך, מפצלים, או גנרטור

אנחנו לא יודעים איפה שקע החשמל שלכם ואיפה אתם מנגרים, אבל תתארגנו על כבל מאריך או על גנרטור.

כלים לא-חשמליים

הכלים החשמליים הם ההוצאה הגדולה ביותר בסדנת נגרות ביתית וגם אלו שבדרך כלל נשקיע בבחירה שלהם הכי הרבה מחשבה. אבל אלו לא הכלים היחידים שנצטרך. יש עוד רשימה ארוכה של כלים קטנים ופשוטים יותר שחייבים להחזיק בסדנת נגרות ביתית.

נגרות למתחילים

ציוד נגרות לנגרים חובבים – Time2be

כלים לתכנון הפרויקט

כמו שכתבנו ונכתוב עוד הרבה פעמים, חלק גדול מעבודת הנגרות, גם כאשר מדובר על נגרות למתחילים, הוא תכנון הפרויקט לפני הורדה לביצוע. חלק ניכר מהתכנון הוא לקיחת מידות וסימונים. בשביל זה נצטרך:

  • עפרון
  • סרט מדידה
  • מטר
  • מד זוית

כלים ידניים לחיבור

  • פטיש
  • ברגים בגדלים שונים
  • ראשים וביטים למקדחה או למברגה
  • נייר שיוף
  • כליבות

אמצעי מיגון ובטיחות

בבכל סדנת נגרות, וסדנת נגרות ביתית אינה שונה – יש רעש, יש שבבים שעפים ויש כלים חזקים שחוסר תשומת לב במהלך עבודה איתם יכול לגרום לנזק. כלי בטיחות הם הכלים הכי חשובים בפרויקט, כי בלעדיהם התחביב יהפוך לסיוט.

  • אוזניות אטומות לרעש
  • משקפי מגן מהשבבים שעפים
  • מסיכת פנים כדי שהשבבים לא יכנסו למערכת הנשימה

כיוון ותחזוקת הכלים

חלק מתכנון העבודה הוא כיוון המכשירים בתחילת העבודה, והתחזוקה השוטפת שלהם. התחזוקה והכיוון כוללים להתאים מכשירים לגובה העץ, לנקות את המכשירים אחרי העבודה מהשבבים והנסורת שהתקעה בהם וגם לשמן את המכשירים מדי פעם.

ציוד לתחזוקה יכלול:

  • שמן לציוד הנגרות. בכל טמבוריה שתבקשו – ידעו להפנות אתכם. השמן צריך להתייבש מהר ולא להיות דביק, כדי שלא יצטברו גושי נסורת שיסתמו לכם את המכשירים.
  • מפוח. זאת בכלל לא חובה, אבל מפוח, אפילו קטן יכול לעזור להעיף נסורת מהציוד השולחני שלכם. אם עוד אין לכם ציוד שולחני – ניעור טוב יכול להספיק.

איפה למצוא ציוד נגרות למתחילים?

יש חברות שונות עם טווחי מחירים שונים. יש חברות שיספקו לכם ערכות מוכנות מראש עם ציוד לנגרים מתחילים, ואפשר לקנות את הכלים בנפרד.

טיפ של מקצוענים: תקנו את הציוד מאותה חברה. לקנות את הציוד ההתחלתי מאותה חברה יאפשר לכם להשתמש באותן בטריות בין המכשירים, או אותם מטענים.

אפשר גם לחפש באתרים כמו יד 2 או אגורה. המחיר יהיה נמוך דרמטית (ובאגורה זה יהיה בחינם).

לסיכום

המטרה עם כלי נגרות למתחילים ובכלל היא להפוך את עבודת הנגרות של הנגר החובב לפשוטה ונוחה יותר. אפשר לעשות גם פרויקטים מורכבים יותר עם הציוד הקיים, זה פשוט יצריך יותר עבודה ידנית ויקח יותר זמן. זה בסדר, ולא חייבים לשדרג ציוד כל הזמן, בטח אם אחרי פרויקט אחד הציוד ישב מיותם.

נגרות הוא תחביב שמצריך השקעה ראשונית בציוד, אבל ההמלצות הבסיסיות האלו יאפשרו לכם לתכנן וגם לבצע מגוון רחב מאוד של פרוייקטים למתחילים או ברמת קושי בינונית.

שאלות נפוצות:

אילו כלי נגרות מתחילים צריכים?

הכלים מתחלקים לכלים חשמליים וכלים לא חשמליים. בחשמליים צריך משהו שחותך (אחד מסוגי המסורים במאמר); משהו שמשייף (מלטשת עץ) ומשהו שמחבר (מקדחה או מברגה). חוץ מהם יש גם כלים לא חשמליים לתכנון ולסיוע.

כדאי לקנות את הציוד יד שניה?

אם הוא עובד טוב, ובטח אם אתם חדשים בתחביב – אין בעיה לקנות או להשיג חלק מהציוד יד שניה. אגב, חלק מהציוד הלא-חשמלי סביר שכבר יש לכם בבית.

קורס נגרות לנשים – יש דבר כזה?

לא רק שיש, אחד התחביבים האהובים בשנים האחרונות אצל נשים זה נגרות. יותר ויותר נשים נרשמות לקורסים של נגרות ורק מוכיחות שזה לאו דווקא מקצוע של גברים.

דילוג לתוכן