ריטריט יוגה – לעצור לרגע את מירוץ החיים - Time2be.co.il
logo
דף הבית > מאמרים > ריטריט יוגה – לעצור לרגע את מירוץ החיים

ריטריט | סדנת יוגה |מה זה ריטריט?

משמעות המונח ריטריט (retreat) היא ׳לסגת׳, 'לקחת צעד אחורה'. בעולם היוגה המשמעות היא התנתקות זמנית מחיי היומיום והלחצים שבאים איתם, כאשר המטרה היא התבוננות עצמית , להקדיש זמן לעצמנו, בעיקר ברמה הנפשית והאנרגטית.

הנזירים הבודהיסטיים נוהגים לפרוש למקומות מרוחקים כדי לשקוע במדיטציה ולהתחבר לעצמם ברמה גבוהה. מכאן נובע המונח והרעיון של הריטריט.

אנשים רבים נוטים לפרש את הריטריט כסוג של נופש. אמנם יש ריטריטים שמשלבים אלמנטים של חופשה, עם ארוחות כיד המלך ומלונות מפנקים, אבל הנושא המרכזי של כל ריטריט הוא היוגה והמדיטציה, כשהרעיון הוא ליצור אווירה של הסח דעת והתנתקות מחיי היומיום.

כמובן שלצד ריטריטים מפנקים יש גם כאלה שמעדיפים להצמד למקור וליישם את תהליך הריטריט בצורה סגפנית יותר, עם לינה במדבר ותזונה בסיסית ביותר, ותרגולי יוגה ומדיטציה אינטנסיביים.
האמת היא שאין נכון או לא נכון, כל אחד בוחר את הריטריט שמתאים לו, לפי האופי שלו, הצרכים שלו והרמה שלו.

הרי מה המטרה של היוגה? תרגול יוגה נועד לעזור לנו להגיע לצלילות מחשבתית ולהיות מאושרים ובריאים, ובנוסף להיות מודעים יותר לעצמנו ולסביבה, ולהגיע לדרגות רוחניות גבוהות (מזכיר למישהו את הקבלה ביהדות?)

לחצו כאן לחיפוש מורים ליוגה 

 

ריטריט היוגה הראשון שלכם

לרובנו יש נטייה לחשוש מדברים חדשים, זה טבעי. אנחנו רוצים להתחדש ולעשות שינוי, אבל לא קל לנו לשחרר עד הסוף. אנחנו מעלים ספקות, לגבי האנשים שיהיו שם, לגבי האוכל, האם תתחברו לתהליך… כל אלה שאלות נכונות והגיוניות. הרעיון הוא שאם קיבלתם החלטה, אל תפחדו לקפוץ למים ולהתמסר להחלטה שקיבלתם. חשוב לבוא בראש פתוח.

הריטריט הראשון שלכם - Time2be.co.il

דברים שכדאי לשים אליהם לב בריטריט הראשון שלכם

מיקום הריטריט

בחירת המיקום צריכה להתאים לצרכים ולאופי שלכם. אם אתם אוהבים מדבר או אם אתם מעדיפים חדר נוח ונוף של ים, תבחרו את המיקום בהתאם. לכל לוקיישן יש שאת הייחודיות שלו ואת האופי שלו.
למתחילים מומלץ לבחור במשהו פחות סגפני וקשוח, רצוי נחיתה רכה. ככל שתגדלו ותפתחו, כך תוכלו לבחור לוקיישנים יותר מאתגרים לסדנת היוגה שלכם.

תזונה

רוחניות היא שילוב של אימון רוחני ופיזי כאחד. נפש בריאה בגוף בריא. זאת הסיבה שתזונה בריאה ואיכותית היא חלק בלתי נפרד מריטריט יוגה. לרוב האוכל בריטריט הוא צמחוני או טבעוני, ואינו מכביד על הגוף ובאופן ישיר על הנפש בזמן הריטריט.

ראש פתוח לדברים חדשים

ריטריט לא חייב להיות רק יוגה. זה הבסיס, נכון, אבל בהרבה ריטריטים משלבים גם היכרות עם נושאים ותחומים שונים מעולם הרוחניות כמו הרצאות, מסיבות, טיולים רוחניים, סדנאות על בודהיזם, מדיטציות ועוד המון.
תתייחסו לריטריט כמו יציאה למסע חדש ומרתק שבסופו חוויה הוליסטית מושלמת.

קהילה חדשה וחברויות חדשות

אתם לא היחידים שיש להם ספקות ופרפרים בבטן. תהיו בטוחים שגם האחרים מרגישים כמוכם, בטח אלו שזאת הפעם הראשונה שלהם.
תמיד תזכרו שכל מי שהגיע לריטריט ולסדנאות היוגה מגיע עם מטרה זהה לשלכם. כולם רוצים לחוות את הרגיעה, השלווה, ההתנתקות. העובדה שכולם באים לחוות את אותה חוויה מחברת בינכם ועוזרת לחיבור הרוחני בריטריט.

הקשרים החמים שנוצרים בריטריטים היא תופעה ידועה ומהממת, המון אנשים נפגשים שוב ושוב בריטריטים שונים ונוצרים חיבורים חמים ומרגשים, שנמשכים גם מעבר לריטריט.

שקט נפשי

סדנת היוגה בריטריט היא בראש ובראשונה לעזור לנו להתנתק מהמציאות ומהשיגרה, להתחבר לשקט ולמקום, בלי עבודה, בלי אינטרנט ובלי לחץ. לזכור לנשום ולחוות צלילות דעת.

צלילות הדעת הזאת מאפשרת לנו להתבונן בעצמנו ללא מסכות וגם לשאול את עצמנו שאלות קשות שנוגעות לחיים שלנו, לעבודה, לחברים, לסיפוק האישי, להתנהגויות שלנו. בעזרת היוגה נוכל "לחפור" עמוק אל תוך הנפש ולקבל תובנות לגבי שאלות אלו, והריטריט מאפשר לנו סביבה תומכת ומכילה שמרשה לעצמנו להיות חשופים ופגיעים ולהרגיש שזה בסדר.

לימוד ותירגול

בין אם אתם חדשים ליוגה ולריטריט או בעלי נסיון, הריטריט זאת הזדמנות נהדרת עבורכם ללמוד ולתרגל טכניקות שונות, או להעמיק את הידע שלכם. הלמידה היא אינסופית, וחשוב לדעת להקשיב לגוף שלנו כל הזמן ולדייק תנוחות, נשימות ומחשבה.

לסיכום

לאלה מכם שחדשים בעולם היוגה והריטריטים כל זה יכול להראות נורא גדול ומלחיץ. אני רק מתחיל, מה עכשיו שאלות קשות ומלחיצות?

בואו נרגיע אתכם, אתם לא צריכים לצאת מכל ריטריט עם תובנות על החיים והחלטות הרות גורל. המטרה של הריטריט היא קודם כל לגרום לכם הנאה וזה נעשה ע"י התנתקות מחיי היומיום וחזרה למקורות, לנשימה, לתנוחות הבסיסיות, לשקט הנפשי. מדובר בכמה ימים שעוזרים לכם לטעון מצברים, להכיר אנשים חדשים, לצחוק, לאכול טוב (אם לא, לפחות בריא), ועל הדרך גם ללמוד על עצמכם.

במציאות של היום, זה נראה הדבר הכי נורמלי לעשות, לא ?!

דילוג לתוכן