אם מסתכלים על רוב הגיטרות שיוצאות מהמפעל, רובן נראות במידה כזאת או אחרת זהות מבחינת הצבעים, כלומר לא רואים איזה "גיוון" מטורף בצבעים שלהם. ואם חושבים על זה, לעצב דוגמאות על הגיטרה זה די מתבקש, בייחוד כשקהל היעד העיקרי לגיטרות הוא קהל יצירתי ואומנותי. בשורות הבאות נדבר על ציורים על גיטרות, למה זה מתבקש ואיך מציירים על גיטרה מבלי לפגוע בה.
קודם כל, עלויות ייצור. היצרנים מעדיפים לחסוך בעלויות צביעה או ציור על הגיטרות ולהשקיע בצד הטכני או העיצובי של גוף הגיטרה. זה די דומה למכוניות, לא תראו מכונית צבועה בצבעים מיוחדים או עם ציורים עליה, אלא אם כן זה בהזמנה אישית.
אנשים פרטיים לעומת זאת לא תמיד רוצים לצייר על הגיטרה בגלל החשש שזה יפגע להם בסאונד.
האם זה נכון? ננסה לענות על כל השאלות האלה.
אין תשובה מוחלטת לשאלה האם צביעת גיטרה אקוסטית משפיעה על הסאונד או לא. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון סוג הצבע בו נעשה שימוש, עובי הצבע, כמה שכבות מורחים וכיצד הגיטרה מגיבה לאחר מכן.
יש גיטריסטים שיאמרו שצביעת גיטרה אקוסטית משפרת את הצליל מכיוון שהצבע מוסיף עוד שכבה של תהודה.
אחרים לעומת זאת יאמרו שצביעת גיטרה אקוסטית יכולה להחריש את הצליל, מכיוון שהצבע יכול לעמעם את רעידות העץ.
עניין אחר שיש עליו ויכוח הוא האם צבע ולכה יכולים להשפיע על התחושה של הגיטרה.
צביעה מחדש של הגיטרה האקוסטית שלך כמעט בוודאות לא תשפר את איכותה, ורוב הסיכויים שהגיטרה תגווע כתוצאה מכך. ואם לאומן אין כישורי העיצוב או הצביעה הדרושים הגיטרה עלולה להיראות לא מקצועית.
גם לסוג העץ העליון המשמש ליצירת צליל הגיטרה יש חשיבות. אם העץ העליון צבוע בצפיפות, העץ שמתחתיו פחות רוטט.
כתוצאה מכך, הצליל והגוון שלו יהיו מוגברים הרבה יותר מזה של גיטרה חשמלית. לא חייבים לעשות קורס נגרות כדי להבין את האפקט שיש לצבע ולכה על העץ אבל מומלץ ללמוד את זה הנושא לפני כן.
כבר הבנתם שלא כל אחד יכול לצבוע או לצייר על גיטרה.
Julie Oakes הוא אחד האומנים הבולטים בציורים על גיטרות, מומלץ להכנס לאתר שלו ולראות דוגמאות לציורים.
כשניגשים לתהליך הציור על הגיטרה חייבים לפעול לפי מספר שלבים ברורים:
אחת הבעיות הגדולות היא שצביעה מחדש יכולה להשפיע על איכות הצליל. העץ גם רגיש יותר לנזק אם הוא לא מוגן כראוי.
השימוש בצבעי אקריליק נפוצים יותר מכיוון שהם מהירים להתייבש.
חשוב להבין שהרבה יותר קשה לחדש ולצבוע גיטרה מאשר לחדש כל סוג אחר של עץ. כדי להשיג מראה חלק, מלוטש ודומה לגיטרה שיוצאת מהמפעל, צריך להשקיע מאמץ רב.
לכה הוא הסוג הנפוץ ביותר בשימוש בצבעים אלו. את שכבת הבסיס מורחים תחילה, ולאחר מכן בשכבה שקופה לאחר התייבשות שכבת הבסיס. חשוב לציין שצביעה שקופה לא תשפר את צליל העץ, אלא תגן עליו.
גימורי לכה, כגון לכה ניטרוצלולוזה, יפיקו צליל בהיר ועמיד יותר אך יעלו יותר. גימורי סאטן הם סוג אחר של גימור.
לגימור זה גימור מבריק המעניק לגיטרה מראה מבריק. זה גם פחות יקר משכבה שקופה וקל יותר ליישום מאשר לכה. יש לך אפשרות אחרונה אחת: גימור וינטג'. גימור מסוג זה קשה ליישום ודורש ניסיון רב על מנת להגיע לתוצאות רצויות. למרות המשיכה האסתטית שלה, זו לא האפשרות העמידה ביותר.
במהלך הכנת הגיטרה החדשה שלך, עליך לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים. גימור יכול להיות מסוגים שונים, כל אחד עם סט יתרונות וחסרונות משלו.
הנה כמה דוגמאות לציורים על גיטרות וכלי נגינה אחרים.