הכנת צמידים - איך מכינים צמידים? המדריך למתחילים | Time2be
logo
דף הבית > בלוג > איך מכינים צמידים לבד – 5 טיפים להכנת צמידים

כולנו אוהבים תכשיטים כאלה או אחרים, בין אם זה לבילויים, לאירועים או לים. לכל אירוע ולכל בגד מתאים תכשיט אחר, הבעיה שקניית תכשיטים היא לא עניין זול.

הפתרון מאוד פשוט – ללמוד איך להכין צמידים לבד.

שני דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שאתן ניגשות להכנת צמידים בבית:

  1. יש מגוון מאוד גדול של חומרי גלם (חרוזים, חוטים, תליונים…). תחליטו לאיזו מטרה אתן רוצות להכין את הצמידים, לפי זה תבחרו את חומרי הגלם.
  2. תתאזרו בסבלנות. יקח זמן עד שתבינו איך משחילים את החרוזים ואיך עושים קשרים. זה עניין של אימון. שורה תחתונה – להכין צמיד בהתאמה אישית זה הרבה פחות מסובך ממה שאתן חושבות.

תכשיטים בעיצוב אישי

אז החלטתן שאתן רוצות להכין לעצמכן צמידים בהכנה אישית, לפי הטעם האישי שלכן ובמחיר שפוי. לפני שניגשים למלאכה, תצטרכו כלי עבודה להכנת הצמידים.

טיפ חשוב: תשקיעו בכלי העבודה. כלים ברמה ירודה יקשו עליכם ויגרמו לכם לבזבז זמן וחומר. זאת השקעה חד פעמית אז שווה לקנות כלים איכותיים.

כלי עבודה להכנת צמידים בבית:

  • פליירים – הפלייר משמש לאחיזת השרשרת/חוט. הוא משמש גם לפתיחת טבעות O רינג, מעיכה של סיומות ועוד. מומלץ לקנות 2-3 פליירים עם קצוות שונים.
  • קאטר (חותך) – בד"כ תקנו חוטים או שרשראות בגליל, בעזרת הקאטר תחתכו את החוט בגודל המתאים. בעזרתו תחתכו גם את הקצוות שנותרים בסוף.
  • חוטים/שרשראות – החומר ממנו מכינים את הצמיד עצמו. בד"כ קונים בגליל (לפי מטר). אפשר לקנות שרשרת עם חוט או חרוזים עם חוט, תלוי בשרשרת.
  • חרוזים – יש מגוון עצום של חרוזים שאפשר לשלב עם הצמידים.
  • סיומות – סוגרים, לולאות , שרשרת הארכה.
  • דבקים – משמש להדביק חלקים בצמיד, בעיקר בסופי הצמידים.
  • מתקן לחוט – משמש להחזקת החוט או השרשרת בזמן השזירה או השחלת החרוזים.

 

5 טיפים למי שרוצה להכין צמידים בבית

  1. לסדר עמדה ראויה לעבודה – חומרי הגלם בהכנת צמידים הם קטנים נורא – חרוזים, סיומות, תליונים קטנים… כדי לעבוד חייבים שתהיה עמדת עבודה מספיק גדולה לכל החומרים ולעצמך. אל תנסו לאלתר עמדה במטבח או בפינת האוכל, זה לא יעבוד. כמו כן, מומלץ להכין מראש קופסאות לחומרי הגלם, שיהיה קל למצוא ולארגן הכל.
  2. לא לקנות כמויות גדולות של חומרים בהתחלה – יש נטייה לקנות כמויות גדולות כבר בהתחלה ואז נתקעים עם זה, מכל מיני סיבות. תתחילו בכמויות קטנות, תתנסו ותתאמנו, זאת מיומנות שדורשת אימון. ברגע שתגיעו לרמה טובה, תוכלו לקנות עוד חומרים.
  3. לקנות פלאיירים טובים – הפלייר ישמש אתכן הכי הרבה בתהליך הכנת צמידים בבית, לכן חשוב שהפלייר יהיה איכותי. הוא צריך לתפוס טוב את החוט או שרשרת, אחרת זה יכול להרוס את הצמיד או לפחות להאריך את תהליך ההכנה, מה שיכול להיות מתסכל נורא.
  4. לקנות חומרים באיכות טובה ולא כאלה שיהרסו מהר – לא רק כלי העבודה, גם חומרי הגלם באים באיכויות שונות – כסף או זהב אמיתי מול ציפויים, סיומות שנשברות אחרי כמה חודשים וכו. תקפידו להשתמש רק בחומרים באיכות טובה כדי שלא תצטרכו לתקן אותו כל יומיים.
  5. לבדוק עמידות במים – אחת השאלות הנפוצות היא "האם אפשר להתקלח עם הצמיד או להכנס איתו לים או לבריכה?"

כדי לבדוק אם חומר עמיד במים, מומלץ לקחת חלק קטן לדוגמה ולשים אותו בכוס מים למשך יום. לא פעם תתקלו במקרים שבחנות יגידו לכם שזה עמיד למים וההיפך יתברר. כשאתן קונות חבילה של חרוזים או תליונים, תבדקו עמידות במים לפני שאתן מתחילות להכין את הצמיד. במידה ויש בעיה, תוכלו להחזיר לחנות ולהחליף בחבילה אחרת.

 

ההנאה בהכנת צמידים בעבודת יד

הכנת צמידים בעבודת יד לבד היא חוויה מתגמלת מכמה סיבות:

  • אתן מחליטות איך הצמיד יראה, החל מצבע החוט ועד גודל החרוזים.
  • אין גבול למה שאפשר להכין. ברגע שלמדתן את העבודה, אתן יכולות להכין איזה צמיד שתרצו!
  • כיף לקבל מחמאות מחברות ויותר כיף לספר להן שאת הכנת את הצמידים.
  • צמיד בהתאמה אישית יכול להיות מתנה נהדרת ליום הולדת.
  • אם בא לכן, אפשר להתחיל למכור ולהרוויח כסף מזה…לצמידים בהרכבה אישית יש תמיד ביקוש.
  • תעשו חשבון כמה עולה להכין צמיד לבד, ותראו כמה כסף חסכתן.

 

תמיד חשוב לזכור למה אתן רוצות להכין צמידים לבד בבית. זה אמור להיות תחביב, הנאה, משהו לנפש שעל הדרך גם נהנים ומרוויחים ממנו. אם הסיבה היא נכונה – ההנאה מובטחת.

דילוג לתוכן