איך למצוא תחביב - איך להתחיל תחביב חדש בזול - Time2be.co.il
logo
דף הבית > בלוג > איך למצוא תחביב או איך להתחיל תחביב חדש בזול

לא פעם תחביבים חדשים יצריכו ציוד כדי להתחיל. אבל מתסכל להוציא הרבה כסף (מאות ואלפי שקלים) על משהו ואז לזנוח אותו אחרי זמן קצר, או לא להתמיד בו. ערימת הציוד הנטוש מסתכלת עליכם במבט מאשים וגם חשבון הבנק שלכם היה מעדיף אחרת. איך אפשר להימנע מהוצאת הרבה כסף על תחביב חדש?

איך לא להשקיע הרבה כסף בתחביב חדש?

לתחביבים יש שני עניינים: אחד להתמיד והשני לדעת אם זה מתאים לנו. אז איך למצוא תחביב שלא יעלה לנו ביוקר?

ככה אפשר לפתור את זה:

להתחיל מהתאוריה

יש המון מידע תאורטי ברשת בחינם. אם אתם רוצים לנגן, יש מידע על סוגי כלי נגינה, על תאוריה מוזיקלית. נגרות? שעות של יוטיובים על סוגי עצים ועל איך לבנות דברים. ספורט? כנ"ל. אז השלב הראשון הוא להתעסק בתאוריה.

זה לא מתאים לכולם. יש אנשים שהתחביב מבחינתם הוא תירוץ לקום מהכיסא. לשבת ולצפות בסרטונים זה בדיוק ההיפך מלקום מהכיסא.

להתארגן על ציוד יד שנייה בזול

ברוך בורא אתרים כמו אגורה ויד 2 וקבוצות פייסבוק או ווצאפ אזוריות. באתרים ובקבוצות האלו אתם יכולים למצוא דברים שאנשים מוכרים או מוסרים, או להעלות מודעה שאתם מחפשים בעצמכם.

ללכת למקומות עם הציוד

בהרבה תחומים יש סדנאות וסטודיואים עם הציוד. מכונים עם ציוד ספורט, חדרי חזרות עם כלי נגינה, מקומות עם ציוד נגרות או סדנאות פתוחות. לא חסרים מקומות שיספקו או ישכירו לכם ציוד כדי שלא תצטרכו לקנות.

כשעוד לא התחייבתם לתחביב, עדיף לשלם על כרטיסייה לפי ביקור ולא על מנוי חודשי.

החלטה כלכלית

אפשר לקבוע מספר, הוא יכול להיות מחושב ויכול להיות שרירותי, ולהגיד שזאת תקרת המקסימום שאתם מוכנים להשקיע בתחביב על ההתחלה. עד אז – אתם רק מקבלים את הציוד בחינם, שוכרים אותו או שואלים אותו.

אם אתם מתמידים פרק זמן מסוים לבחירתכם – אתם יכולים לפרגן לעצמכם ולרכוש את הציוד. ככל שאתם יותר מושקעים בתחביב, יותר מבינים ויותר מתמידים – אתם יכולים להרשות לעצמכם יותר ציוד, או ציוד יותר מתקדם או יקר.

למה אתם רוצים לקנות את הציוד?

כסף הוא אף פעם לא רק כסף. הוא גם פסיכולוגיה. אז למה אתם רוצים לקנות את הציוד הזה?

אם זה כדי שתוכלו להתחיל בתחביב – לכל מוצר יד ראשונה מהחנות, יש אלטרנטיבות יד שניה זולות יותר.
אם זה מהמחשבה שההשקעה הכספית תיצור אצלכם את המחוייבות – לצערנו זה לא תמיד עובד.

איך לבחר תחביב זול - Time2be

איך להתמיד בתחביב?

עכשיו אחרי שענינו על השאלה איך למצוא תחביב לא יקר, נענה על השאלה המעיקה הבאה. לעתים קרובות מדי אנחנו משקיעים הרבה כסף על ההתחלה, במחשבה שההוצאה שלנו על הציוד – זה מה שיצור אצלנו את המחוייבות. בדרך כלל זה פשוט לא נכון, ומה שיצור את המחוייבות הוא אדם נוסף. זה נקרא באנגלית Accountability partner.

"חבר האחריותיות" הוא אדם שאתם אומרים לו מה אתם רוצים להשיג. זה יכול להיות חבר באמת, יכול להיות עוקבים ברשת חברתית ויכול גם להיות המורה שלכם. כשאתם מחוייבים לאדם שהוא לא אתם – יותר קל לכם לא למסמס דברים. זה עובד יותר טוב מכסף.

דמיינו שני מצבים:
האחד – רכשתם ציוד יקר במאות או אלפי שקלים ואין לכם מסגרת מחייבת.
השני – לא רכשתם ציוד אבל יש לכם מסגרת מחייבת.
באיזה מהם יש יותר סיכוי שאתם תצליחו?

לכן אם כבר אתם רוצים להשקיע כסף בתחביב, הדבר שהכי יעזור לכם להתמיד הוא קניית חבילת שיעורים אצל מורה.

לדוגמה אם אתם רוצים להתחיל לעשות כושר, יכול להיות שמה שיעזור לכם הוא מאמנת שתגיע אליכם הביתה. הרבה מאיתנו, אם היינו צריכים לצאת – היינו מבטלים מאוד מהר. אם מאמנת מגיעה אליכם – זה אמנם יכול לעלות יותר, אבל זה הדבר היחיד שינטרל את התירוץ "אין לי כוח לצאת". ואתם יודעים מה? אומרים שלנעול נעליים זה החלק הכי קשה, אז אפשר לוותר על הנעליים ולהתאמן יחפים.

אם לכם עוזר דווקא הקבוצה, המפגש החברתי – לכו על חוג. המסגרת החברתית תעזור לכם ותיתן לכם מניע לצאת מהבית. ותמיד טוב שיהיה מישהו שישאל איפה אתם, אם משהו קורה ואתם לא מגיעים.

אם אתם אנשים של דדליינים – תגידו לאנשים שעד תאריך מסויים, אתם רוצים לסיים פרויקט. שמיכה סרוגה, שולחן מנוגר, מבחן חגורה באמנות לחימה. לספר לאנשים יוצר מחוייבות.

זאת גם הסיבה שלהזמין שיעור עובד יותר טוב מלקנות ציוד. כשאתם מזמינים שיעור, גם אם הציוד שלכם לא משהו – אתם תלכו אליו. יש אדם בצד השני שיתפוס אתכם.
הציוד, יקר ככל שיהיה, לא יעזור לכם עם הלו"ז ולא יגיב אליכם כמו שאנשים מגיבים.

דילוג לתוכן